Iphone 3GS 16Gb

Nu har jag haft min Iphone i drygt en vecka, och tänkte därmed göra ett litet utlåtande, så att ni vet vad jag tycker om den =3

Utseende:
Den är stilren och snygg.. jag har den vita, och det är skönt tycker jag.. alla verkar vilja ha den svarta, vilket jag inte kan förstå, för det är SÅ vanligt med svart.. Men jag gillar utseendet på telefonen.
Betyg: 4/5

Kamera:
Kameran ligger på 3,0 megapixlar om jag inte har fattat fel. Den funkar bra och det finns en funktion som gör att man ska vara direkt stilla, annars tar den inte kort.. vilket är bra för mej, då jag är ganska darrhänt, och suddiga bilder är vardagsmat för mej. Men inte nu, nu blir det skarpa och fina bilder. Det är ju toppen :P Har inte provat att filma med den ännu, men jag är inte den som filmar så mycket, så det kommer nog ta ett tag innan jag gör det ändå.
Betyg: 5/5 (även om jag hade önskat ett högre MP-antal)

Funktioner:
Det finns HUR många funktioner som helst, det mesta basic, såsom kalkylator, kalendet, bildgalleri osv.. men sen är det ju appstore :) jag har laddat ner endel, dock bara gratissaker, eftersom jag inte har en kompatibelt kontokort (iofs så finns det ändå inga pengar på det för det mesta) De saker jag har laddat ner, är bland andra:
*Facebook i Iphone
*Spotify
*Lightsaber (svinga din iphone och du får maximal star wars-feeling)
*Music quiz (spelar upp låtar ur din ipod, och du ska genom det välja rätt svarsalternativ.)
Det var några av den högen med Appar som jag har laddat ner.. det kommer att bli mer, men det tar jag senare, om jag hittar ett guldkorn så kommer ni garanterat att få veta det :D
Betyg: 5/5 (finns inte mycket att klaga över, då jag endast laddar hem det som intresserar mej^^)

Telefon:
Va?? kan man ringa med den också?? ja, det är ju huvudsaken med en telefon. Det hörs bra genom högtalaren, det är lätt att slå nummer eller söka upp en kontakt.
Betyg 8/5 XD

Internet:
Det går ju även att surfa "på riktigt" med en Iphone. Den är liiite slö, men det spelar ingen roll, då man inte orkar sitta så länge med en iphone på nätet.. det positiva är att om man inte ser vad som står så tar man 2 fingrar på skärmen och drar isär fingrarna, då förstoras nämligen skärmen, Awsome :P
Betyg: 3/5

I helhet är jag oerhört nöjd med min nya telefon, och kommer nog inte att bli less på den på ett tag.. så i samlat betyg får den 8/10, och då är jag inte så generös, för det finns fortfarande saker som Apple borde uppgradera...

Ha det gött! /Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0