Percy Jackson and the Olympians- The lightning Thief

Jag har hört mycket RIS om denna filmen, men jag tyckte den var skitbra.. Uma Thurman och Pierce Brosnan i samma film, det är ju awsome om något.. Pierce spelar i början en man som sitter i rullstol, men egentligen är han en kentaur, Uma Thurman spelar Medusa, vilket är otroligt coolt.. älskade denna moderna medusa, med skinnjacka och coola Braljerz :P

Så, åter till min syn på filmen.
Jag tycker att filmen var bra, trots att jag har hört från MÅNGA håll att den ska suga getpenis. Men jag är mycket intresserad av grekisk mytologi, och det är just vad filmer ger.
Den handlar i huvudsak om att Zeus blixt har blivit stulen, och han misstänker Poseidons son, Percy Jackson för detta dådet. Men felet är att Percy inte ens vet att han är Poseidon
s son, så det skulle ju vara lite konstigt att han skulle ha stulit den. Han vet inte ens att hans bästa kompis, som hoppar på kryckor, Grover, är en satyr (hälften get, hälften man) och att han är Percys beskyddare. Men han vet att han har en speciell gåva, han kan befinna sej under vatten jättelänge, vilket bara det borde vara en cue. Men Percy lider av ADHD och Dyslexi (tror han, felet är att ADHD'n egentligen är hans stridsblabla och dyslexin är av att han är skapad till att läsa gammelgrekiska, vilket han märker)
Hans mamma blir kidnappad av Hades (oh, det var ju konstigt, att grekmytologins badguy skulle göra nåt sånt^^) och det enda sättet han kan få sin mamma tillbaka är att åka till dödsriket och överlämna blixten som han inte har.

Så, där har ni endel av handlingen. jag ska inte förstöra för er, så jag stoppar där :P

I betyg får filmen 7/10, då den kanske inte riktigt är för min målgrupp (20+) det är mer en barn/ungdomsfilm.. men den är klart sevärd :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0