Tillbaka i Hagfors igen då.. :P

Jepp, då har man landat "hemma" igen då. Känns skönt o så, men samtidigt ganska vemodigt. Saknar min hund, Albin redan. och jag har bara varit här i ett dygn ungefär.

Förövrigt så trodde jag igårkväll att familjen med elefantungarna hade flyttat bort från lägenheten över oss.. för det var alltså knäpptyst från klockan 17:00 ungefär igår.. Men nu jävlar har de kommit igång igen, vore jag inte smartare så skulle jag tro att föräldrarna säger åt de där satans ungarna att hoppa av glatta livet, bara för att reta upp oss. För idag har de verkligen visat att taket/golvet är tunnare än plastfolie.

Nu till ett "problem" eller vad vi ska kalla det:

Ungdomar super som fan på marknader!
Ja, det är i alla fall så här i Värmland. Denna helgen är det SunneMarknaden, och jag såg på facebook igår att de flesta ungdomar som hade uppdaterat sin status hade något med "supa" och "Sunne" i samma mening. Jag menar; är det inte meningen att man ska köpa saker och ha det allmänt trevligt på marknader? NEJ då, här så ska det supas och spys o ha sej, fyfan säger jag bara. Kalla mej torris, tråkmåns eller nåt annat sånt, men vad är det för vits med att vara stenfull på en familjetillställning som ändå en marknad är?
Nej, sup på kvällarna i stället och var nyktra under dagen, det är det som ses som "normalt" och jag kan bara instämma.

Samma sak tycker jag om de som super till MITT i veckorna, då det inte är nåt särskilt, såsom jul, nyår, påsk eller nåt sånt.. Alltså bara sitta hemma och supa sej redlös. Det är ingen deal om det är ett par öl en onsdagskväll, men som de flesta ungdomar säger: "Ja, jag kan dricka ett helt flak öl på en kväll" Till er har jag en sak att säga:
HAHAHAHAHA! BullShit!
Finns inte en människa som klarar ett helt jävla flak öl på en kväll, iofs så super ju ungdomarna (jag vet att jag använder ordet "ungdomar" hela tiden, men det är mest dom som jag bryr mej om, då vi är Sveriges framtid) tills dem inte kan stå på benen längre, ligger och spyr i nåt dike, eller har fått snedfylla och ska slå ner allt som rör sej i ett annat mönster än vad den personen tänkt.. Nej, skärpning, vi är ju trots allt Sveriges framtid. Vi vill väl inte vara de som byter roll med Finland (som det brukar skämtas ganska friskt med om alkoholism) så att det är vi som ser ut att vara det mest alkoholiserade landet i skandinavien??
En liten tankeställare kanske?!

Nej, nu känns det som om jag har babblat på om allt som rör sej i princip, men jag behövde skriva av mej lite..

Men, Ha det så gott tills nästa gång! /Björn A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0